Calendar ۱۳۹۸/۰۷/۰۷

کمپین روزهای عسلی فامیلا

کمپین اینستاگرامی روزهای عسلی، از تاریخ 22 خرداد الی 16 تیر ماه 1398 به مدت 4 هفته برگزار شد. هدف از برگزاری این کمپین افزایش آگاهی مصرف کنندگان محترم در رابطه با شناخت عسل طبیعی و تصحیح برخی از تصورات نادرستی که در جامعه در این باره وجود دارد، بود.

درطی برگزاری این کمپین هر هفته سوالی چهارگزینه ای، از تصورات نادرستی که در باره شناخت عسل طبیعی وجود دارد، از دنبال کنندگان پرسیده شد. و در هر هفته به قید قرعه به پنج نفر از شرکت کنندگان، پک محصولات فامیلا (شامل 4 عدد تن ماهی، 1 عدد رب گوجه فرنگی، 1 عدد مربا، 1 عدد عسل 330 گرمی و 2 عدد عسل 250 گرمی) در کمتر از یک هفته بعد از اعلام نتایج، اهدا شد.

سولات و پاسخ درست کمپین روزهای عسلی فامیلا به شرح زیر بودند:

1. به نظر شما نوشیدن چای یا شیر داغ که توش عسل حل شده، چه تاثیری روی بدن داره؟ حتما مفید خواهد بود، اما به این شرط که در هنگام حل کردن عسل، نوشیدنی در حالت ولرم (حداکثر 60 درجه) باشد؛ زیرا وقتی که عسل حرارت می بیند، پارامتر HMF آن بالا رفته و برای بدن مضر می گردد.

2. حرارت دادن عسل باعث کدوم یک از موارد زیر می شود؟ یکی دیگر از باورهای غلط که در ذهن بسیاری از افراد جا گرفته این است که: عسل طبیعی رنگ تیره و غلظت زیادی دارد. همین باور غلط بر روی بازار هم تاثیر گذاشته و باعث شده عده‌ای برای فروش بیشتر، دست به تقلب زده و در فرایند تولید با حرارت دهی عسل رنگ آن را تیره تر و غلظت آن را بیشتر کنند. اما حقیقت این است که این معیارها در طبیعی بودن عسل هیچ نقش و تاثیری ندارند.

3. چه فرقی بین رُس زدن و شکرک زدن عسل هست؟ رُس بستن از پایین ظرف عسل شروع می شود و به مرور همه ظرف را در بر می گیرد؛ ولی شکرک زدن از روی عسل شروع می شود. بر خلاف تصوری عموم مردم، رُس زدگی نه تنها نشانه نا مرغوبی عسل نیست، بلکه نشانه ای از عسل سالم، اصیل و طبیعی است. اما شکرک زدن عسل که با تشکیل دانه های بلورین بر روی عسل ایجاد می شود، نشانه عسل نا مرغوب و تقلبی است.

4. کدام یکی از موارد زیر می‌تونه نشانه‌ی اصل و طبیعی بودن عسل باشه؟ از اونجایی که تمامی روش های مرسوم در شناسایی عسل طبیعی اشتباه می باشند و تنها از طریق انجام آزمایشات در آزمایشگاه می توان به این نتیجه رسید، تنها راه شناخت عسل طبیعی در بین عسل های غیر فله و با برند دارا بودن نشان استاندارد است.

نمونه تصاویر ارسالی از برندگان کمپین روزهای عسلی فامیلا

برای آگاهی و شرکت در کمپین های آینده برند فامیلا صفحه برند فامیلا در اینستاگرام را دنبال بفرمایید. همچنین گزارشی تصویری از نحوه قرعه کشی و لیست برندگان این کمپین به صورت هایلایت در صفحه اینستاگرام فامیلا قرار داده شده است.